یزد پورتال
25 اسفند 1403 - 15:40

چالش ۱۱۵ همت مطالبات معوق؛ تأمین اجتماعی درگیر ناترازی مالی

مدیرکل امور بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با اشاره به ۱۱۵ همت مطالبات معوق، از ناترازی مالی این سازمان و چالش‌های آن در تأمین منابع لازم برای خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهدی شکوری پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید تامین اجتماعی استان یزد در سخنانی تازه‌ترین وضعیت مالی این سازمان را تشریح کرده و به مشکلاتی که بر اثر مطالبات معوق و تاخیر در پرداخت‌ها ایجاد شده است، اشاره کرد.

وی با بیان این که 115 همت مطالبات معوق در سطح کشور وجود دارد، اظهار کرد: حدود 20 درصد از این مبلغ به تعهدات تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به مراکز طرف قرارداد مربوط می‌شود.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی همچنین با اشاره به ناترازی درآمد و هزینه در سازمان تأمین اجتماعی، این معضل را نتیجه‌ی عدم همکاری کارفرمایان و تاخیر در پرداخت‌های آن‌ها دانست و گفت: سازمان تأمین اجتماعی در شرایطی که با مشکلات اقتصادی گسترده‌ای در سطح کشور مواجه است، به وظایف خود عمل کرده و به رغم این چالش‌ها، در کنار کارفرمایان و تولیدکنندگان ایستاده است.

وی از شرایط اقتصادی کشور به‌عنوان یکی از دلایل اصلی فشار به این سازمان یاد کرد و افزود: برای گذر از این چالش‌ها، سازمان تأمین اجتماعی 20 طرح تحولی را پیشنهاد کرده است که هدف از آن‌ها، ساماندهی و بهبود خدمات به بیمه‌شدگان و مراکز ارائه خدمات در سطح کشور است.

شکوری همچنین با اشاره به تعداد بالای شعب و مراکز درمانی تأمین اجتماعی، تأکید کرد: این سازمان به‌ویژه در راستای تحقق عدالت اجتماعی که یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی است، به طور گسترده به ارائه خدمات به جمعیت تحت پوشش خود پرداخته است.

به گزارش تسنیم، با توجه به مشکلات اقتصادی و فشارهای وارد بر سازمان‌های دولتی در شرایط کنونی، مطالبات معوق سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند چالش‌های جدی برای ادامه روند ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و تولیدکنندگان ایجاد کند. این در حالی است که سازمان برای عبور از این مشکلات به همکاری گسترده‌تر میان کارفرمایان و هم‌افزایی در بدنه سازمان تأمین اجتماعی نیاز دارد.

انتهای پیام/781

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1859848