معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه مردمیسازی اقتصاد از جمله رویکردهای جدی میراث فرهنگی است، گفت: توسعه صنایع دستی اردکان در گرو برندسازی جدی است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت از اردکان، مریم جلالی دهکردی عصر امروز در جریان سفر خود به استان یزد و شهرستان اردکان، اظهار کرد: صنایع دستی امری شهروندی است و سازمان جهانی صنایع دستی، دبیرخانه این مهم را شهرداری ها قرار داده است.
وی افزود: در مورد بیمه فعالان صنایع دستی سناریویی طراحی شده و بیمه پایه روستایی و عشایری در نظر گرفته شده و کسانی که در حال عبور از ۵۰ سال هستند نیز مشمول آن خواهند شد.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ظرفیت های هر شهرستان باید آنقدر بالا برود که هر کارآفرین صنایع دستی بتواند افرادی را بیمه کنند.
جلالی با بیان این که شهرستان اردکان مستعد راه اندازی شهرک صنایع دستی است، گفت: صنایع دستی میوه میراث فرهنگی است و هر خانه صنایع دستی می تواند شهرک صنایع دستی باشد.
وی برند اردکان پوش باید برای توسعه گردشگری اردکان ثبت شود، تأکید کرد: مردمی سازی اقتصادی از جمله رویکردهای جدی میراث فرهنگی است.
معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه شخصیت صنایع دستی اردکان باید از حقیقی به حقوقی تغییر وضعیت دهد، تأکید کرد: اردکان پوش می تواند هدیه هایی از اردکان باشد و تمام ظرفیت های اردکان در حوزه صنایع دستی را تحت پوشش قرار خواهد داد.
جلالی خاطرنشان کرد: شهرداری نیز باید نشان جغرافیایی برای اردکان را ثبت و قصههای اردکان را به جهانیان معرفی کند.
وی با بیان اینکه تمام نیازها و مجوزهای حوزه صنایع دستی اردکان را با جدیت دنبال می کنیم، تأکید کرد: توسعه ظرفیتهای صنایع دستی در گروه شبکه سازی مویرگی است.
معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه حمایت های نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی مسئولیت وزارت میراث فرهنگی را سنگین تر کرده است، خاطرنشان کرد: برندسازی مهمترین نیاز توسعه گردشگری و صنایع دستی اردکان است.
پایان پیام/الف