یزد پورتال
17 اردیبهشت 1404 - 10:23

پروانه‌ قولنامه‌ای و گواهی پایان کار فقط در یک ماه

شهرداری یزد با اصلاح ضوابط شهرسازی و راه‌اندازی سامانه‌های دیجیتال، گام‌های بلندی برای تسهیل فرایندهای صدور مجوز و گواهی ساختمان برداشته و روندهای زمان‌بر را تا حد چشمگیری کوتاه کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی سلمانی ندوشن، معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد، از اجرای طرح‌های مختلف برای کاهش زمان و تسهیل فرایندهای اخذ مجوزهای ساخت‌وساز در این شهر خبر داد.

وی گفت: از سال گذشته اقدامات متعددی برای روان‌سازی امور شهروندان در زمینه دریافت پروانه و گواهی‌های ساختمانی آغاز شده که شامل اصلاح ضوابط دست‌وپاگیر، پیاده‌سازی سامانه «شهروند سپار» و ایجاد کارتابل شخصی شهروندان دارای کد نوسازی است.

سلمانی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شهرداری، اداره کل ثبت اسناد رسمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، گفت: به‌واسطه این همکاری، روند دریافت گواهی پایان کار ساختمان از شش ماه به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

وی همچنین افزود: با مجوز شورای صیانت از حقوق بیت‌المال، امکان صدور پروانه ساختمانی برای املاک قولنامه‌ای دارای کاربری مجاز نیز فراهم شده که گامی مهم در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای مردم است.

 معاون شهردارگفت: براساس تفاهم‌نامه‌ جدید شهرداری با بانک مسکن و کانون سردفتران، مالکان ساختمان‌هایی که کمتر از دو سال از پایان کار آن‌ها گذشته و تغییری در ساختار ملک ندارند، می‌توانند بدون نیاز به بازرسی یا طرح در کمیسیون ماده 100، گواهی نقل و انتقال یا رهن بانکی دریافت کنند.

سلمانی همچنین از ارتقاء سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد شهرداری خبر داد و گفت: از طریق سایت esup.yazd.ir، امکان مشاهده، پیگیری و بارگذاری اطلاعات در کارتابل شخصی برای همه شهروندان دارای کد نوسازی فراهم شده که مراجعات حضوری را به حداقل رسانده است.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از شهروندان و فعالان حوزه ساخت‌وساز از پیچیدگی‌های اداری پیشین گلایه داشتند و اکنون امیدوارند با این اصلاحات، شاهد روندی شفاف‌تر و سریع‌تر در شهر یزد باشند.

انتهای پیام/781/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1884894