مدیرکل آموزشوپرورش یزد گفت: نقادی یکی از محورهای مفقوده نظام تعلیم و تربیت ما و رمز تعالی، پیشرفت و رشد جامعه است که باید از سوی دانش آموزان مطرح و توسط معلمان و مربیان تقویت شود.
به گزارش خبرنگار فارس از ابرکوه، محمدکاظم رحیمینژاد شامگاه دیروز در حاشیه اختتامیه اولین جشنواره دانشآموزی شهرستان ابرکوه، با بیان اینکه نقادی رمز تعادلی، رشد و پیشرفت است، اظهار کرد: معلمان باید آگاه و پذیرا باشند که نقد، حق مسلم دانش آموزان است.
وی افزود: نسل امروز نسلی است که باید با تقوای حضور رشد کند و راهکار آن نیز این است که عقلانیت، منطق و بصیرت همراه با قدرت تبیین روش کار معلمان باشد.
مدیرکل آموزشوپرورش استان یزد گفت: ما وارد مرحله و دوره جدیدی شدیم که وجه بارز آن تغییر و یکی از پیامدهای این تغییر، شکاف مهارتی است که در مورد دانش آموزان و شاغلین صادق است.
لذا راه چاره این تغییر آن است که به دانشهای آموخته خودمان و به منابع در اختیارمان اکتفا نکنیم. دانش آموزان خود را به کتابهای درسی و معلمان خود را به دانشی که سالها قبل در دانشگاهها آموختهاند، محدود نکنند.
رحیمینژاد تصریح کرد: حرکتهایی از قبیل جشنواره تابستانی دانشآموزی ابرکوه که بنیاد خرد و آموزشوپرورش آن را رقم زدند، معرف این است که همگان درخواست دارند دانش آموزان توان بالقوه خود را به فعل و شکاف مهارتی را به حداقل برسانند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: من ابرکوه را به شهر ادیبان و اندیشمندان میشناسم و معتقدم که شما بزرگواران باید تلاش کنید با جرقهها و بسترهای اینچنینی که فراهم میشود زمینه تقویت، پرورش و رشد فرهیختگان و نخبگان را رقم بزنید.
انتهای پیام/ف
شناسه خبر: 441084