یزد پورتال
27 خرداد 1402 - 11:34

طراحی تبلیغات شهری نگاهی نخبگانی می‌خواهد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: تقویت نگاه نخبگانی در طراحی و تهیه بنر‌ها و بیلبورد‌های شهری با استفاده از کنشگران و کارشناسان اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، فخرالسادات خامسی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: ضرورت دارد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در خصوص بیلبورد‌های شهری، مخاطب سنجی و ذائقه سنجی اجتماعی داشته باشد و نظر اکثریت شهروندان را در طرح و محتوای بیلبورد لحاظ کند.

وی با اشاره به این‌که محتوا و طرح بیلبورد‌های سطح شهر، بخشی از عملکرد و فعالیت شهرداری را نشان می‌دهد، افزود: تقویت نگاه نخبگانی در طراحی و تهیه بنر‌ها و بیلبورد‌های شهری با استفاده از کنشگران و کارشناسان، حوزه‌های اهمیت ویژه‌ای دارد. 

عضو شورای اسلامی شهر گفت: در این خصوص باید از نظر فعالان و‌ کنشگران و کارشناسان حوزه‌های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، ادبی، امور بین الملل، سیاسی، مردم شناسی، روان شناسی، سلامت و بهداشت و …بهره برد.

خامسی تصریح کرد: جلب همکاری دانشگاه‌ها، بنیاد نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد و کنشگران اجتماعی و فرهنگی، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی با حضور نخبگان و کارشناسان هر حوزه، تحلیل محتوا‌های دوره‌ای و مستمر، برگزاری ایده شو‌ها و استارتاپ‌ها و اعلام فراخوان‌های عمومی در قالب جشنواره‌ها و مسابقات می‌تواند در جلب رضایت بیشتر شهروندان موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: بیلبورد شهری باید علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به شهر می‌دهد، سلیقه و سواد بصری مخاطب را هم بالا ببرد، موضوعی که باید در طرح و محتوای بیلبورد‌ها در نظر گرفته شود.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290127

مهمترین اخبار یزد: