مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب شاهد تحولات بسیاری در حوزه راهداری و حملونقل جادهای استان بودیم گفت: احداث بزرگراهها در استان یزد از صفر به 828 کیلومتر و ظرفیت حمل و نقل کالا نیز به 45 میلیون تُن رسیده است.
محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، اظهار کرد: در دوران پهلوی دوم بیشتر روستاها و شهرهای کشور در سایه نبود عدالت اقتصادی، فقدان راههای مواصلاتی مناسب، وضعیت نامطلوب حملونقل، وجود جادههای خاکی و صعبالعبور با مشکلات بسیاری مواجه بودند؛ اما در سالهای پس از انقلاب تمامی مسئولین جهت توسعه زیرساختهای راه و ایجاد بستر تردد ایمن و روان برای مردم تلاش کردند.
وی افزود: در همین راستا و با توجه به تأثیر محورهای مواصلاتی بر رشد و گسترش سایر عوامل توسعه، در استان یزد نیز توسعه زیرساختهای راه، افزایش ظرفیت حملونقل کالا و مسافر، ایجاد و اصلاح راههای روستایی، افزایش راههای آسفالته و ... در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان اینکه پیش از انقلاب در استان یزد تقریباً هیچ بزرگراهی وجود نداشت، تصریح کرد: با گذشت 45 سال از انقلاب امروز شاهد افزایش بزرگراههای استان از صفر به 828 کیلومتر هستیم.
رستگاری گفت: در بخش توسعه راههای فرعی نیز شاهد افزایش چشمگیری به میزان شش هزار و 600 کیلومتر هستیم. این در حالی است که در دوران پهلوی و ماقبل آن فقط 77 کیلومتر راه فرعی در استان وجود داشت.
وی همچنین از توسعه زیرساخت راه آسفالته روستایی از صفر به بالای ۹۵ درصد خبر داد و گفت: در حوزه ارتقاء کیفیت عملیات راهداری نیز احداث و توسعه 27 باب راهدارخانه که افزایش 800 درصدی را نشان میدهد در کارنامه دولتهای پس از انقلاب ثبت شده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد اضافه کرد: به منظور توسعه و ارتقاء خدمات حوزه حملونقل در سالهای بعد از انقلاب ظرفیت حملونقل مسافر به میزان بیش از یکمیلیون و 200 هزار مسافر در سال افزایش یافته است.
رستگاری اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استان یزد فاقد پایانه بار بود که با روی کار آمدن حکومت اسلامی و اهمیت حملونقل در توسعه کشور، هشت مورد پایانه بار در استان راهاندازی و با افزایش و توسعه زیرساختها، ظرفیت حمل بار امروز به بیش از 45 میلیون تُن در سال رسیده است.
پایان پیام/ف