عضو شورای اسلامی شهر یزد بر لزوم تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی مناسب به شهروندان در شهرداری یزد تاکید کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان یزد - محمد مهدی نیکونژاد، گفت: یکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی تکریم ارباب رجوع است، که انتظار میرود کلیه پرسنل شهرداری به هنگام مراجعه شهروندان علاوه بر تکریم و احترام به مراجعه کنندگان در مقابل درخواستها و مطالبات مردم پاسخگو باشند.
باشگاه خبرنگاران جوان یزدباشگاه خبرنگاران جوانحقوق شهروندیاو گفت: نهادینه شدن اصل احترام و تکریم ارباب رجوع، اخلاق گرایی، مسئولیت پذیری و رعایت اخلاق اداری در برابر شهروندان از شاخصهای با اهمیت و مد نظر در شهرداری است که اگر این امر مهم به درستی انجام شود درمقابل ما شاهد حمایتهای مردمی از شهرداری در زمینههای مختلف از جمله پرداخت عوارض و سرانههای خود میباشیم.
رعایت اخلاقپرداخت عوارضعضو شواری اسلامی با اشاره به اینکه پرسنل واحد اجرائیات شهرداری در این زمینه میتوانند الگو باشند گفت: واحد اجرائیات، باید ضمن تکریم مردم و کسبه قانون سد معبر را برای همه یکسان اجرا نمایند و در مواجهه با اصناف رعایت انصاف را داشته باشندو البته با خاطیان در این زمینه مطابق قانون اعمال کنند که این اعمال قانون نباید با بی حرمتی و رفتار ناشایست از جانب کارکنان شهرداری صورت گیرد که در پی آن موجب دلسردی و نا امیدی شود.
مطابق قانونبه گفته نیکونژاد: نباید مردم را به خاطر تخلفات ساختمانی، سد معبر، عدم رعایت گذربندی و... از یک طرف جریمه کرد که خیلی از این موارد به خاطر ناآشنایی مردم با قوانین است و از طرف دیگر با رفتار ناشایست یا خدای ناکرده با بی احترامی مردم را دلسرد و بی انگیزه نمود.
تخلفات ساختمانیانتهای پیام/ع
شناسه خبر: 99229