یزد پورتال
18 آبان 1401 - 11:22

لزوم توسعه گردشگری هوشمند در استان یزد

استاندار یزد گفت: باید برنامه‌ها و رویکرد‌های بخش دولتی و خصوصی در مسیر توسعه گردشگری هوشمند در استان مشخص شود. مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای توسعه گردشگری استان  به تبیین لزوم توسعه گردشگری هوشمند با برنامه ریزی برای تمام ابعاد و جوانب آن پرداخت و گفت: با توجه به سرعت بالای تغییر و تحولات دنیا در سایه توسعه علم و فناوری، در صورت کندی بروز رسانی ساختار‌های سنتی، از اتفاقات این بخش عقب خواهیم افتاد. مهران فاطمیگردشگری هوشمندتوسعه علم و فناوریاو ضمن قدردانی از فعالیت‌های دبیرخانه شورای توسعه و پیشرفت گردشگری گفت: پیش از برگزاری نشست‌های شورای گردشگری، اتاق فکر‌هایی با افراد درگیر با محتوا و موضوع نشست برگزار و پیشنهادات مشخص، شفاف و کارشناسی شده خروجی آن جلسات؛ جهت تصمیم گیری نهایی و تعیین وظیفه هر دستگاه جمع بندی شود. او با بیان اینکه نشست شورای توسعه گردشگری استان با حضور بخش خصوصی در کنار مدیران دستگاه‌ها معنا پیدا می‌کند، اظهارداشت: نشست‌های این حوزه باید روز به روز ساختارمندتر، قوی‌تر و پر محتوا‌تر از گذشته پیش رود. فاطمی با بیان اینکه نمی‌توان در برابر تغییرات مقاومت کرد، افزود: بهترین رویکرد در مواجه با این امر، مدیریت تغییر و تحولات در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، گردشگری و ... است. او خاطرنشان کرد: گردشگری هوشمند روز به روز در حال توسعه است لذا باید برنامه‌ها و رویکرد‌های بخش دولتی و خصوصی در مسیر توسعه گردشگری هوشمند مشخص شود. استاندار یزد تصریح کرد: در صورت عدم برابری سرعت تغییرات و بروزرسانی رویکرد‌های حوزه گردشگری استان با سرعت تغییرات دنیا، مدیریت مسائل و موضوعات این بخش و حتی مدیریت روایت تاریخ، تمدن، اصالت و هویت استان در دست افراد غیر یزدی می‌افتد.فاطمی با بیان اینکه مباحث مربوط به گردشگری هوشمند و فناوری‌های نوین مالی باید جدی گرفته شود، گفت: پول و دلار ابزار‌های سنتی اقتصاد بوده و قطعا در زمان‌های پیش رو تغییر خواهد کرد لذا در صورت عدم فراهم سازی زیرساخت‌ها و تدوین راهبرد‌ها بدون آینده پژوهی، قطعا محکوم به شکست خواهیم بود. او در ادامه به دغدغه‌های ارائه شده پیرامون توسعه گردشگری هوشمند اشاره کرد و افزود: آسیب‌های این حوزه باید احصاء و نسخه مشخصی برای رفع آن‌ها نوشته شود. استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش بسزای تولید و انتشار محتوا‌های گردشگری در معرفی یزد و جذب گردشگران داخلی و خارجی، گفت: باید برای هر ذائقه محتوا و روایت خاص و جذاب از ظرفیت‌ها تولید و منتشر کرد. فاطمی در پایان خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: دوران مسئولیت بسیار کوتاه است بنابراین باید بهره وری عمر مسئولیت خود را بالا برده و روند اجرای اقدامات را سرعت ببخشید. باشگاه خبرنگاران جوانیزدیزد
شناسه خبر: 839880

مهمترین اخبار یزد: