یزد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و رییس شورای اطلاع رسانی این استان گفت: رویکرد این شورا و مدیریت استان بر جلوگیری از هرگونه برخورد سیاسی با رسانههاست و استفاده از تمامی ظرفیتهای رسانهای در بخش های رسمی و غیررسمی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، علی اصغر عزیزی در آخرین نشست شورای اطلاع رسانی استان در سال جاری با تبریک میلاد امام زمان (عج) اظهار داشت: بررسی جدول اعتبارات و کمک هایی که در دولت قبل به رسانه ها صورت گرفته، مبین آن است که میزان حمایت از برخی رسانه ها چشمگیرتر و برخی رسانه های منتقد از کمترین میزان حمایت برخوردار بودهاند، رویکرد دولت سیزدهم در استان یزد استفاده از تمامی ظرفیت رسانه ای است و به همین منظور مشارکت رسانه های استان در جلسات شورای اطلاع رسانی باید در سال آتی افزایش یابد و به میزان اثرگذاری و تولیدات هر رسانه، حمایت ها و مشوق هایی در نظر گرفته شود .
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت های غیررسمی رسانه ای فعال در استان برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی تاکید کرد و گفت: واقعیت این است که در استان یزد اقدامات خوبی که صورت گرفته به شیوه ای مناسب و اثرگذار به افکار عمومی جامعه معرفی نشده است.
عزیزی با تاکید بر تدوین جدول ماهیانه نشست های شورای فرهنگ عمومی برای سال آتی یادآور شد: مدیران یا نمایندگان دستگاه های مختلف عضو شورا باید بر اساس این برنامه در نشست ها شرکت کنند ، تا با بررسی تخصصی و آسیب شناسی مشکلات حوزه اطلاع رسانی استان، از ظرفیت های این حوزه برای توسعه و معرفی هرچه بهتر یزد در داخل و خارج از کشور استفاده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با بیان برگزاری تنها سه جلسه شورای اطلاع رسانی در سال جاری گفت: اهمیت این شورا متناسب با جایگاه آن در استان مد نظر قرار نگرفته است و فعال سازی شورا با دستور کارهای مشخص در سال آتی از مهمترین رویکردهای استان در حوزه اطلاع رسانی و رسانه خواهد بود.
احسان عابدی ادامه داد: طرح جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری ، مسئولیت شورای اطلاع رسانی را بر جهت دهی به افکار عمومی در این زمینه دو چندان کرده است و با توجه به اینکه بخشی از جهت دهی به افکار عمومی از سوی شبکه های اجتماعی انجام می شود، تغییر نگاه نسبت به این حوزه، از برخوردهای سلبی در مواقع تخلف به سمت استفاده از ظرفیت ها با رویکرد ایجابی برای سال آینده از طریق شورای اطلاع رسانی دنبال می شود.
در ادامه این نشست در خصوص اختصاص یک درصد اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی برای فرهنگ سازی از طریق رسانه ملی (بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور) بحث و تبادل نظر شد.
افشارنیا نماینده صدا و سیما در این نشست گفت: تا کنون ۱۷ دستگاه انتظارات خود را برای تولیدات صدا و سیما به رسانه ملی اعلام کرده اند و برخی از دستگاه در این زمینه هیچ اقدامی صورت نداده اند.
حسینی نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این نشست گفت: در استان ۲۳ دستگاه مشمول بند چ ماده ۳۷ هستند و بر اساس میزان اعتبارات هزینه ای اختصاص یافته به دستگاه های اجرایی استان، یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان از سرجمع بودجه این دستگاه ها قابل هزینه در این بند قانونی است و اگر دستگاهی بودجه مشمول را در این بند هزینه نکند باید آن را به خزانه برگشت دهد.
امین صامعی مدیرخانه مطبوعات استان یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به مشکلات و محدودیت هایی که رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها دارند در صورت اجازه قانون از این بند یا سایر بخش های بودجه دستگاه های اجرایی، کمک هایی برای اطلاع رسانی از طریق این بخش از رسانه ها نیز در نظر گرفته شود.
محمدعلی عبداللهی مدرس سواد رسانه ای و عضو جدید شورای اطلاع رسانی استان یزد نیز گفت: ضعف اطلاع رسانی در استان یکی از مشکلات این حوزه است و هم اکنون پویش هایی مانند #از_یزد_بگو در شبکه های اجتماعی با مشارکت فعالان فضای مجازی به راه افتاده که این حرکت ها به تقویت فضای اطلاع رسانی و معرفی هرچه بهتر استان کمک می کند.
کاظم شاملو رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز با تشریح برناماه های این رسانه در تعطیلات نوروزی ، بررسی آسیب ها و معظلات فضای رسانه ای استان در جلسات شورای اطلاع رسانی به منظور برنامه ریزی برای کاهش این مشکلات را در تقویت جریان رسانه ای استان موثر ارزیابی کرد.
در این نشست برخی دستگاه های عضو شورای اطلاع رسانی استان یزد برنامه های نوروزی خود را تشریح کردند و احکام محمدعلی ملکزاده و محمدعلی عبداللهی اعضای جدید شورای اطلاع رسانی استان توسط رییس این شورا به آنان تحویل شد.
شناسه خبر: 175981