یزد پورتال
20 بهمن 1401 - 13:16

رونمایی از سامانه نماد همزمان با دهه فجر در یزد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد از رونمایی سامانه هوشمند نظارت مردمی استان دارالعباده (به اختصار: نماد) همزمان با دهه مبارک فجر به منظور تسهیل و تسریع فرایند مردمی سازی نظارت و رسیدگی به شکایت از دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استان، محمد‌علی شاه‌ حسینی تسهیل و تسریع فرایند مردمی سازی نظارت را یکی از وعده‌های مدیر ارشد استان دانست و گفت: در راستای تحقق این وعده ویژه استاندار یزد، سامانه هوشمند نظارت مردمی استان دارالعباده (به اختصار: نماد) طراحی شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نظارت مردم بر عملکرد مدیران و کارمندان افزود: شناسایی گلوگاه های اصلی شکایت مردمی برای انجام اقدامات پیشگیرانه یا اصلاحی، ایجاد تصویر شفاف از عملکرد دستگاه های اجرایی استان در رسیدگی به شکایت شهروندان و ارتقای فرهنگ پاسخگویی و تکریم مراجعان در نظام اداری استان از جمله اهداف استقرار سامانه نماد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد، زمینه سازی برای برقراری پیوند میان رضایت خدمت گیرندگان با سرنوشت اداری کارکنان و مدیران دولت، تدقیق فرایند ارزشیابی عملکرد کارکنان دولت براساس کنترل نحوه برخورد با خدمت گیرندگان و بهبود میزان اعتماد شهروندان به دولت و کارگزاران را از دیگر اهداف راه اندازی سامانه مذکور عنوان کرد.

وی با بیان این‌که کلیه دستگاه‌های اجرایی واقع در حوزه نظارت استانداری یزد در قلمرو مکانی سامانه «نماد» قرار دارند، اظهار کرد: بر این اساس کلیه سازمان‌ها، ادارات، شرکت‌های دولتی و سایر شرکت‌های مستقل وابسته به دولت، نهادهای عمومی غیر دولتی مانند شهرداری‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها تحت نظارت و واحدهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی مانند بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس در این قلمرو قرار دارند.

شاه حسینی تصریح کرد: واحدهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی مانند بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، ساختارهای تصمیم‌گیری فعال در دستگاه‌های اجرایی استان همچون شوراها، کمیسیون‌ها، کارگروه‌ها و واحدهای بخش خصوصی که به نمایندگی از دستگاه‌های اجرایی مسئولیت خدمات‌رسانی به مردم را برعهده دارند مانند دفاتر پیشخوان دولت، کارگزاری‌های اجرایی نیز در محدوده نظارت این سامانه قرار می‌گیرند.

وی افزود: قلمرو موضوعی شکایات قابل رسیدگی در این سامانه شامل انواع گزارشات و شکایاتی است که خدمت گیرندگان یا شهروندان ایرانی یا اتباع خارجی مجاز و مسافران خارجی نسبت به عملکرد شغلی کارکنان یا واحدهای سازمانی زیر مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان مطرح کنند.

معاون استاندار یزد خاطرنشان کرد: دستیار استاندار در مردمی‌سازی دولت، ناظر بر حسن اجرای شیوه‌نامه نظارت مردمی و رسیدگی به شکایت از دستگاه‌های اجرایی استان بوده و به صورت فصلی و موردی، گزارش وضعیت عملکرد هر یک از دستگاه‌های اجرایی و همچنین مسئولان واحدهای تخصصی استانداری در اجرای تکالیف محوله را به استاندار ارائه می کند.

شاه‌حسینی در پایان با بیان این که مردم استان می‌توانند با نصب سامانه نماد، استان را در پیش‌برد اهداف استقرار سامانه یاری کنند، گفت: عموم مردم ساکن یا مسافر یزد می‌توانند با مراجعه به نشانی nemad.ostanyazd.ir یا صفحه اینترنتی استانداری یزد به آدرس ostanyazd.ir  نسخه موبایلی سامانه را دریافت و نصب کنند.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1029693

مهمترین اخبار یزد: