یک پژوهشگر و مدرس ریاضی در خصوص مدارس خاص و ویژگیهای آن گفت: با توجه به سطح بالای آموزش و استعدادهای ویژه دانش آموزان و به کارگیری نیروی انسانی خلاق و متخصص مدارس خاص می توانند راه رشد دانش آموزان را برای آینده تحصیلی هموار سازند.
محمدرضا فاتحینسب، پژوهشگر حوزه آموزش و مدرس ریاضی، با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه تقویت بنیه آموزشی، فعالیت مدارس خاص در نظام آموزش و پرورش را از جمله زمینه های موثر برای تحقق این مهم دانست و اظهار کرد: در عموم شهرهای کشور و در همه مراکز استانها سازمان سمپاد در مدارس وجود دارد که دانش آموزان پایه ششم و پایه نهم بعد از اتمام سال تحصیلی برای ورود به این مراکز وارد آزمونی تخت عنوان آزمون تیزهوشان میشوند.
وی افزود: با توجه به سطح بالای آموزش و استعدادهای ویژه دانشآموزان و به کارگیری نیروی انسانی خلاق و متخصص مدارس سمپاد میتوانند راه رشد دانشآموزان را برای آینده تحصیلی هموار سازند و به همین علت و با توجه به شهریه اندکی که این مدارس میگیرند این مدارس مورد توجه دانشآموزان و خانوادهها قرار دارد.
فاتحی نسب در ادامه گفت: دانش آموزان پایه ششم در سوالات سه حوزه هوش کلامی و ریاضی و تصویری و سوالات سرعت و دقت و دانش آموزان پایه نهم در حوزه استعداد تحصیلی که شامل سوالات درسی است و هوشهای سه گانه با یکدیگر رقابت میکنند.
این پژوهشگر حوزه آموزش تصریح کرد: دانش آموزان برای آمادگی در این آزمون باید آزمونهای سالهای گذشته را به خوبی یاد بگیرند و تسلط کامل به مباحث هوش در ۳ حوزه داشته باشند.
وی در ادامه به نکته قبل توجهی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در داشتن مهارت بالا در درک مطلب به راحتی میتوانند در مدت زمان مناسبی به سوالات در آزمون پاسخ دهند.
فاتحینسب در پایان خطاب به معلمان تاکید کرد: باید دانش آموزان را از سالهای اولیه دبستان درمهارت روخوانی و درک مطلب و ریاضی تقویت کرده که دانش آموزان بتوانند بعد از خواندن دروس مطالب را در قالب کنفرانس در مدرسه و خانه ارائه دهند.
انتهای پیام/ر
شناسه خبر: 343961