مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از برگزاری دومین رویداد ملی کنجد در اردکان خبر داد و آن را موثر در برندسازی دانست و گفت: بنا داریم با تعریف رویدادهای مختلف ویژگی تمام مناطق استان یزد را معرفی کنیم.
احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در گفتوگو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به نقش رویدادهای فرهنگی هنری در بروز ظرفیتهای مختلف، اظهار کرد: معرفی ظرفیتهای گردشگری و توسعهای شهرهای استان یزد از جمله اقدات جدی و در دستور کار میراث فرهنگی در دوره جدید است.
وی با بیان اینکه جشنواره کنجدی ظرفیتی غنی برای جذب گردشگران بر مبنای معرفی اردکان و استان یزد است، افزود: یکی از مهمترین ویژگیهای این جشنواره اهتمام بخش خصوصی در برگزاری این رویداد ملی است که نشان دهنده نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری و اقتصادی استان یزد است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد با بیان اینکه فرآوردهها و محصولات کنجدی اردکان زبانزد خاص و عام است، گفت: محصولات اردکان با کیفیت بسیار بالا به دو صورت صنعتی و سنتی تولید و صادر میشوند.
آخوندی فرآیند تولید فرآوردههای کنجدی را نکته مهم این جشنواره دانست و اعلام کرد: این جشنواره جنبهی فرهنگی و نقش کنجد و محصولات کنجدی را در زندگی مردم اردکان به عنوان یکی از بخشهای اقتصادی مهم اردکان مورد توجه قرار داده است.
وی با بیان اینکه سبقه برگزاری این جشنواره به سالهای قبل برمیگردد، گفت: دومین دورهی این جشنواره ملّی از تاریخ دهم لغایت سیزدهم اسفند ۱۴۰۰ در اردکان برگزار میشود.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد در پایان با بیان اینکه چنین رویدادهایی باید در تقویم رویدادهای میراث فرهنگی ثبت و هرساله برگزار شود، گفت: چنین رویدادهایی میتواند در برندسازی و توسعه بازار محصولات کنجدی موثر باشد در عین حال میتواند جاذبههای دیگر را نیز معرفی کند.
انتهای پیام/ر
شناسه خبر: 102590