یزد- رئیس آموزش و پرورش شهرستان تفت گفت: در حال حاضر ۱۱۵ مدرسه در مناطق مختلف شهرستان تفت متروکه است که بنا داریم این مدارس را به اردوگاههای کوچک تبدیل کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، میثم فلاح ظهر دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به تحصیل ۶ هزار و ۱۸۰ دانش آموز در مدارس شهرستان تفت اظهار داشت: این دانش آموزان در ۷۵ مدرسه در سطح این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه مدارس شهرستان تفت فرسوده هستند، عنوان کرد: تفت متاسفانه به دلیل مهاجرت خیران از حمایت آنها کم بهره است و تعداد محدودی از خیران در امر مدرسه سازی مشارکت می کنند.
فلاح همچنین به تشریح برنامه های فرهنگی و هنری در سطح مدارس استان یزد پرداخت و افزود: بعد از سالها، امسال ۲ هزار دانش آموز تفتی در ۸۰ رشته در مسابقات فرهنگی شرکت کردند.
رئیس آموزش و پرورش تفت همچنین از مشارکت ۲۰ مدرسه در سطح شهرستان در طرح «امین» خبر داد و یادآور شد: ترویج فرهنگ کتابخوانی، تقویت روحیه معنوی دانش آموزان، برگزاری جلسات مشاوره و … از مواردی است که در حوزه پرورشی در این شهرستان دنبال می شود.
وی همچنین با بیان اینکه اعتقاد ما، تقویت ورزشهای مادر و همگانی در مدارس است، افزود: ارتباط موثر با هیئتهای ورزشی در این راستا برقرار شده و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه ورزش در مدارس شهرستان شاهد خواهیم بود.
فلاح با بیان اینکه تفت از معدود شهرستانهایی است که طرح صبا (شنای دانش آموزی) را اجرا کرد و دانش آموزان شرکت کننده در این طرح، ۱۰ ساعت آموزش رایگان شنا دیدند، افزود: اگر بودجهها تامین شود، این طرح را ادامه خواهیم داد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان تفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناعدالتی آموزشی در این شهرستان افزود: عمده مناطق تفت روستایی است و دانش آموزان روستایی دغدغه های خاص خود را در حوزه کار دارند و برخی از آنها در شرایط سختی تحصیل میکنند.
وی ادامه داد: در برخی مدارس روستایی نیز معلمان تدریس چند پایه ای دارند که این امر سبب ضعیف شدن پایه تحصیلی دانش آموزان می شود.
فلاح تصریح کرد: در چنین شرایطی دانش آموزان تفتی در کنکور همانند دانش آموزان مناطق بالاشهر یزد، منطقه ۲ محسوب می شوند که این بی عدالتی است و ما در صدد پیگیری تبدیل شدن تفت به منطقه ۳ هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری برای ایجاد رشته بهیاری در هنرستان تفت خبر داد و گفت: این رشته بسیار مورد نیاز استان و شهرستان است و زمینه ها اکنون برای ایجاد این رشته برای دختران فراهم شده و در صددیم به زودی آن را راه اندازی کنیم.
فلاح در مورد اعتراضهای برخی معلمان تفتی به رتبه بندی معلمان نیز گفت: آنچه در حوزه اختیارات شهرستان است را رسیدگی کرده ایم و اعتراضها را از طریق سامانه به ثبت رساندهایم.
وی همچنین به تشریح پروژه های در دست اجرای آموزش و پرورش پرداخت و گفت: تکمیل پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه گلشن با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان، مدرسه ۲۷ کلاسه شهید باهنر با اعتبار ۳ میلیارد تومان، مدرسه خیرساز آبیاری در نصرآباد، افتتاح مدرسه خیری امام حسین (ع) در همت آباد از پروژههای در دست اجراست.
فلاح تاکید کرد: نیاز امروز در شهرستان تفت، حمایت مردم این شهرستان از امر مدرسه سازی است و باید مدارسی متناسب با ساحت های شش گانه احداث کنیم تا با استفاده از امکانات آن بتوانیم مهارتهای فردی و اجتماعی دانش آموزان را ارتقا دهیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان تفت ۵۲ معدن وجود دارد که لازم است این معادن مسئولیت های اجتماعی خود را در قبال آموزش و پرورش به درستی انجام دهد زیرا بودجه های دولتی پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست.
فلاح در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد مدارس متروکه این شهرستان اظهار داشت: تفت یکی از شهرستانهایی است که بیشترین مدارس متروکه را دارد که در سالیان گذشته به دلیل عدم حضور دانش آموزان رها شده و تعداد آنها اکنون به ۱۱۵ باب میرسد.
وی ادامه داد: در طرح مولد سازی یک مدرسه در فیض آباد مطرح شده که به دلایل مختلفی از این طرح خارج می شود زیرا مولدسازی دارای چالش های متعددی است.
فلاح افزود: مدارسی که خیران اهدا کرده باشند یا با مشارکت مردم احداث شده باشد، در طرح مولدسازی معرفی نخواهیم کرد بلکه بنا داریم این مدارس را به عنوان اردوگاههای کوچک احیا کرده و در اختیار دانش آموزا بنا داریم این مدراس را به عنوان اردوگاه های کوچک احیا کنیم و در اختیار دانش آموزان تمام استان قرار دهیم.