یزد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: رسانههای گروهی در کنار متولیان و فعالان گردشگری با ارائه نقدهای منصفانه این استان را به عنوان مقصد اول گردشگری کشور معرفی و به اقتصاد گردشگری کمک کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد آخوندی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات یزد با اشاره به اهمیت ارتباط مستقیم مسئولان این نهاد با رسانهها افزود: در بحث گردشگری، دیپلماسی رسانهای باید شکل بگیرد و خبرها و گزارشها در راستای اهداف عالی گردشگری به صورت درست و اصولی منتشر شود.
وی با اشاره به جاذبههای گسترده استان در میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ادامه داد: همواره در معرفی یزد، میراث مملوس استان معرفی شده و کمتر به میراث ناملموس که بسیار غنی است توجه نشده که رسانه ها باید به این مهم اهمیت بدهند.
این مسئول به اهمیت فعالیتهای فرهنگی و رسانهای و همکاری با میراث فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: لزوم معرفی جاذبههای پنهان استان، رویداد محوری در گردشگری و لزوم معرفی فرهنگ استان به گردشگران باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
همچنین در ابتدای این دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانههای استان به برنامهها و فعالیتهای این نهاد صنفی اشاره و همکاری بخشهای مختلف را برای تحقق اهداف به خصوص در حوزه فرهنگی و گردشگری استان خواستار شدند.
برگزاری تورهای خانوادگی درون استانی برای اهالی مطبوعات و رسانه استان، تسهیل سفرهای بیرون استانی خبرنگاران، آموزش خبرنگار تخصصی گردشگری و برگزاری جشنواره های مطبوعاتی با موضوع گردشگری از دیگر مباحث این نشست بود.
شناسه خبر: 369070