مدیرکل آموزش و پرورش یزد، طرح رتبهبندی فرهنگیان را گامی موثر در راستای تکریم مقام معلم دانست و گفت: این مهم با اصل مدرسه محوری تدوین و در دستور کار قرار گرفته است.
محمدکاظم رحیمینژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزد در گفتوگو با خبرنگار فارس از این استان، با بیان اینکه برای توسعه نظام آموزشی به تغییر نگاه نیاز داریم، اظهار کرد: مفهوم تربیت باید از ایجاد عادت جدا شود.
وی توانمندسازی به همراه تفکر منطقی را از جمله ابعاد تربیت و آموزش صحیح و کاربردی دانست و افزود: دادن معیار و تعریف شاخص از دیگر ابعاد تربیتی است که باید در تغییر نگاه نظام آموزشی مد نظر قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد دوری از اجبار و ایجاد خود انگیختگی را الزامی موثر برای پایداری نظام آموزشی و تربیتی کارآمد عنوان کرد و گفت: باید توجه داشتیم که قدرت نقد از جمله ظرفیتهای شخصی و فردی برای دانشآموزان کارآمد در هر جامعه محسوب میشود و باید این مهم از مدرسه و در مدرسه مد نظر معلمان قرار گیرد.
رحیمینژاد در ادامه با تأکید بر حضوری بودن مدارس، تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس به همه مردم و اقشار جامعه این موضوع که هیچ محلی و هیچ کسی نمیتواند جای مدرسه و معلم را برای آموزش بگیرد نشان داد.
وی حضوری شدن مدارس را از جمله عوامل موثر در پویایی و نشاط عمومی جامعه و دانش آموزان دانست و بیان کرد: به نظر ما اگر جامعه باید به واسطه شیوع کرونا و واکسیناسیون عمومی تعطیل شود مدارس هم تعطیل باشد، ولی اگر تمام اجزای عمومی جامعه فعالیت دارند مدارس هم می توانند فعالیت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، اظهار کرد: این مهم در بهترین شرایط ممکن به منظور حراست از جایگاه مقام معلم در دولت سیزدهم اجرایی شده است.
رحیمینژاد همکاری و همت مجلس و دولت را در اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان قابل تقدیر دانست و بیان کرد: این طرح با رویکرد مدرسه محوری که متشکل از شورای مدارس است در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در طرح رتبه بندی فرهنگیان هر معلم با توجه به سابقه کار و میزان مهارت فردی در بحث آموزشی و تربیتی از یک تا پنج دارای رتبه شده وصاحب امتیاز میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد در پایان با بیان اینکه فرهنگیان در هفته بزرگداشت معلم تأثر و برکت طرح رتبهبندی را درک میکنند، تصریح کرد: معلم کارمند نیست بلکه به دلیل نوع رسالت کاری و حساسیت شغلی جایگاهی بسیار فراتر از کارمند دارد.
انتهای پیام/الف
شناسه خبر: 263777